STREFA FIZJOTERAPII

Moje usługi kierowane są do:

• pacjentów z problemami ortopedycznymi (np. bóle kręgosłupa, stany po urazach i operacjach kończyn, bóle głowy, stawów itp.)
  • pacjentów z problemami neurologicznymi (udary mózgu, stwardnienie rozsiane, urazy czaszkowo- mózgowo, choroby nerwów obwodowych itp.)
  • seniorów chcących zadbać o swoje zdrowie i kondycję fizyczną
  • osób chcących zacząć aktywność fizyczną bądź wyleczyć nabyte już kontuzje i złe nawyki ruchowe
  • osób zestresowanych chcących zadbać o swoje zdrowie fizyczne i psychiczne

Metody pracy:

1.     Terapia Manualna Mc Timoney Corley’a i techniki tkanek miękkich
  2.     Poizometryczna relaksacja mięśni i punkty spustowe
  3.     PNF Basic (metoda stymulacji nerwowo – mięśniowej)
  4.     Kinezyterapia (terapia ruchem, ćwiczenia specjalistyczne, trening funkcjonalny, trening stabilizacji centralnej)
  5.     Ćwiczenia w wodzie z terapeutą

DSC_0256_IJFR               DSC_0058_IJFR11

W swojej pracy zawodowej zajmuję się pacjentami z dolegliwościami bólowymi narządu ruchu, jak również tymi, którzy cenią sobie profilaktykę i zapobieganie bólom np. przeciążeniowym, chcą poprawić swoją postawę i wprowadzić ruch w swoje życie codzienne.

Z pacjentem przychodzącym do gabinetu przeprowadzam wywiad oraz oceniam jego postawę, wykonuję badanie funkcjonalne i inne testy na potrzeby późniejszej fizjoterapii. Następnie  zostaje przedstawiony wstępny plan rehabilitacji, który jest kompleksowo i indywidualnie dopasowany do przyczyny bólu lub problemu zgłaszanego przez pacjenta.

Metody, techniki i zasady pracy z pacjentem oparte są na nowoczesnej fizjoterapii. Oprócz technik manualnych, które wykorzystuje najczęściej na początku terapii, stosuję kinezyterapię – czyli leczenie ruchem. W terapii wykorzystuję również trening funkcjonalny i ćwiczenia stabilizujące kręgosłup (ang. core stability) jako profilaktykę przed nawrotami bólowymi. Trening polega na wykonywaniu prostych ćwiczeń nakierowanych na dany problem lub wykonywaniu w sposób odpowiedni ruchów podczas dnia codziennego (w pracy lub sporcie).

Wyznaję zasadę, że pacjent jest równorzędnym partnerem podczas całego procesu rehabilitacji, dlatego on także odpowiada za sukces w terapii. Jeśli zmienia swoje nawyki ruchowe, myślenie o swoim ciele i stosuje się do zaleceń wypracowanie dobrego samopoczucia jest tylko kwestią czasu.

Dlatego pamiętaj:

„Twój los zależy od Twoich nawyków.” – Brian Tracy